Modificare, retapitare coltar bucatarie

In lipsa unui living si bucataria fiind favorita musafirilor, m-am hotarat sa modific coltarul existent pentru a fi mai confortabil si mai incapator.

Pe vechiul coltar intrau 3 persoane, era tapitat cu panza si burete de 5 mm cam uzate, spatarul inclinat prea putin.

De la el am pastrat picioarele si coltul (sezut si spatar), restul subansamblelor le-am refacut.

Prima data am stabilit cat imi permite spatiul sa ma extind cu cele doua parti ale coltarului, obtinand astfel dimensiunile 198 X177

Din acestea am scazut dimensiunile coltului si doua grosimi de picior, rezultand lungimile spatar 1 si  2, sezut 1 si 2, lada 1, 2, 3, 4, fund lada 1 si 2. Spatarele le-am facut putin mai late pentru a anula plintele care erau incomode, la fel si lada 1, 2, 3, 4 pentru a obtine volum mai mare; latimile sezuturilor au ramas la fel. Plinta colt am pastrat-o dar am tapitat-o fiind deteriorata.

Din doua usi glisante pe care nu le mai foloseam, panel de 18, am taiat lada 1, 2, 3, 4. Dupa finisare,  am dat gaurile de fixare cate doua pe fiecare parte: una pentru fixare cu surub erixon si alta pentru cepuri de lemn.

Fundul lazii este din placaj si prins in holzsuruburi pentru rezistenta mai buna.

Sezutul l-am confectionat din resturi de placi de PAL . Din lungimea rezultata am mai scazut un centimetru pentru a nu se freca tapiteria de cele doua picioare la inchidere – deschidere.

Pe post de balamale am folosit sistemul original: doua tije de otel batute lateral in gauri date in prealabil. Marginile si colturile le-am tesit pentru a nu taia tapiteria.

Spatarul l-am facut din scandura de brad in care am dat gauri de fixare pentru erixon si cep. Aici am modificat pozitia initiala inclinand-ul mai mult pe spate drept pentru care am folosit pentru fixare gaurile in care au fost fixate plintele.

Am montat totul pentru verificari si retusuri dupa care l-am demontat.

Partea cu tapiteria a fost cea mai migaloasa. Am cumparat burete de 40mm cu densitate medie, special pentru mobila 2mp si 3.5m x 1.4m imitatie de piele pentru tapiterie (moale, elastica, rezistenta la uzura, suport din material textil). Burtele l-am taiat la dimensiuni dupa care l-am lipit cu silicon pe spatar si sezut (mai intai am verificat daca siliconul ce-l am nu topeste buretele).

Dupa ce s-a intarit siliconul am intins pe jos vinilinul cu fata in jos, peste el asezand spatarul,  l-am taiat de jur imprejur lasand rezerva de 5 cm dupa care m-am urcat cu picioarele pe el pentru a presa buretele si am inceput sa-l capsez din 3 in 3 cm (aproximativ). Asa am procedat cu celelalte elemente. La colturi unde materialul trebuia bine intins si suprapus, mai ales la PAL, capsele nu au mers asa ca am batut cuie de tapiterie.

La polita am folosit burete subtire si am fixat-o de spatar – colt cu un profil de aluminiu.

A urmat montajul final.

Rezultatul: intra 5 persoane lejer, este moale, confortabil, poti sa te si intinzi cand ai chef. I-am facut si proba de forta: 6 pe el si 5 pe scaune.

Cu materialul ramas am tapitat si scaunele.

Published in: on January 30, 2011 at 5:41 am  Leave a Comment  

The URI to TrackBack this entry is: https://dealecasei.wordpress.com/2011/01/30/modificare-retapitare-coltar-bucatarie/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

