Tutorial montare inchidere centralizata PNI 288 pe Logan

Deoarece, cheia cu butoane de la Logan nu mai este, am cumparat un modul de inchidere centralizata pentru a putea inchide – deschide usile de la distanta.

A costat in jur de 70 Ron, contine modulul, conectori cu cabluri, sigurante fuzibile, instructiuni de montaj.

Am cautat destul de mult informatii pe internet si nu am gasit nimic ”mura-n gura”, ba chiar unele informatii contradictorii m-au determinat sa sap si mai mult. In final, dupa ce am inteles cum functioneaza mi-am dat seama ca este destul de simplu de montat.

O sa descriu in cateva cuvinte etapele parcurse.

Scule: cheie fixa 10 pentru deconectare borna baterie, torx 20 pentru UCH, cleste dezizolat, letcon, flux, cositor, banda izolatoare, fasete.

Prima problema intalnita a fost localizarea UCH la Logan (acolo se conecteaza tot). Dupa ce am desfacut capacele de la volan si partea de jos a bordului degeaba, l-am gasit in alta parte. Se afla sub bord, deasupra pedalei de ambreiaj. Pozitia nu e tocmai comoda, cu picioarele afara, intins pe spate, capul bagat pana langa pedale. Acolo este un capac flexibil prins de bord cu popnituri de o latura si cu doi braduleti de cealalta latura.

Pozitionare UCH Logan:

20160829_113821

Este fixat in partea de sus (pozitia din foto) cu un surub si jos are doua gheare.

20160827_173939

Etapele pe scurt:

  • se scot cei doi braduleti de la capacul ce acopera UCH;
  • demontare borna – si apoi +  de la baterie;
  • demontare UCH;
  • scoatere conectori din UCH: cel alb are doua cleme laterale ce trebuiesc apasate, apoi se trage afara, cel negru are un clips ce se apasa, apoi se da peste cap clapeta neagra;

20160827_174105 20160827_174120

 

  • se scoate modulul, conectorul cablat din cutie;
  • firul negru, cel galben si galben-negru se leaga impreuna – reprezinta masa, minusul. Eu am dezizolat pe cel negru la un sfert de capat, fara a-l taia si am legat si lipit pe celelalte doua de portiunea dezizolata;

20160827_173820

 

  • fire de care nu avem nevoie: portocaliu, portocaliu-negru si roz (eliberare portbagaj – trebuie actuator  – optional) , se izoleaza si se faseteaza;

20160827_173812

  • firele pe care le vom conecta: prelungirea lui negru pe care am legat galben si galben-negru (masa, -12v), rosu (+12V), doua fire mov (semnalizare stanga – dreapta), alb si alb-negru (inchidere-deschidere usi);

20160827_173918

  • denumire mufe UCH: PI si EHI;

UCH

  • mufa PI are doua randuri: sus A1….A9 si jos B1….B4. Noi o sa folosim firul de la A1 (negru, masa) si A3 (rosu, +12V) pentru alimentare si firele mov legate la A8 si A9 (semnalizare standa dreapta, daca vreti sa localizati masina in parcare si confirmare luminoasa inchidere-deschidere);
  • mufa EHI este formata din doi conectori care se scot prin declipsare si glisare (scoatem doar pe cel cu pinii 8A – deschidere usi si 17 A – inchidere usi adica conectorul maro, pentru a localiza cu precizie pozitia si culoarea pinilor). Ordinea pinilor se vede in imaginea de mai jos;

20160827_175125 20160827_180444

  • am optat pentru dezizolarea cablurilor cu cleste special fara a le taia, infasurare, lipire cu cositor, izolare cu banda, fasetare. Deoarece mufa modulului are contacte aparente, le-am izolat si pe acestea cu banda;

20160827_181143 20160827_183310 20160827_184110

 

 

 

 

 

 

 

 

  • se reconecteaza PI si EHI, monteaza UCH;
  • am scos antena prin compartimentul sigurantelor si am bagat-o sub cheder (pentru un semnal mai bun – bate foarte mult);

20160827_184257

  • am bagat modulul impreuna cu cablurile fasetate deasupra UCH, este un loc gol acolo;
  • se monteaza bornele bateriei inapoi.

Schema:

Uch

 

 

Advertisements

The URI to TrackBack this entry is: https://dealecasei.wordpress.com/2016/08/29/modul-inchidere-centralizata-pni-288-montata-pe-logan/trackback/

RSS feed for comments on this post.

23 CommentsLeave a comment

  1. Merci mult de indicații, foarte util. Eu totuși am o mică problema. Nu am 2 fire maro pe care sa le leg la semnalizari ci doar un singur fir maro si dacă îl leg pentru dreapta se aprinde dreapta (când închid sau deschid din cheie) si viceversa. M-am gândit sa leg singurul fir maro de ambii pini doar ca atunci când voi semnaliza se vor aprinde ambele semnalizari ca drept avarii. Întrebarea mea e cum și unde leg eu și gurul fir maro ca sa se aprindă ambele semnalizari? Exista un pin pentru avarii de care ma pot lega dau ceva?

    • La mine era un fir mov care se bifurca. Deci se poate monta su firul respectiv la ambele semnalizari. Si in schema se vede ca de fapt e un fir comun care da 12V.
      Daca firul maro de la tine, in schema apare ca e de la lumini parcare,atunci e ok cum te-ai gandit.

    • Eu am încercat și am legat firul maro la ambele semnalizari dar când semnalizez se aprind amândouă semnalizari deodată.

      • Poti sa-mi trimiti schema?

  2. Mâine refac legăturile și revin și cu o schema. Seara făina!

    • Am si eu aceiasi problema . Un singur fir maro si se aprinde semnalizarea doar pe o parte. Ai gasit rezolvare? Ms

  3. Am demontat azi si m-am uitat din nou. La firul mov (maro in cazul vostru) sunt legate doua fire care merg la A8 si A9.

    • Le-am legat de la inceput pe acelasi fir maro amandoua semnalizarile din modul, doar o parte se aprinde. La A8 e firul maro despre care vorbim iar la A9 nu intra fir.

      • Am aceiasi probelma ca ciobotaru chiar daca am legat amandoua semnalizarile pe acelasi fir, doar ca nu am nici o problema cand semnalizez.

  4. Nu am mai raspuns ca a plouat prin zona si nu mi-a venit sa umblu la masina insa ieri mi-am rebagat mainile. Deci firul acela controversat daca il leg la ambele semnalizari, cand pornesc masina si dau semnal (dreapta sau stanga), se amprin ca pe avarii. Pana la urma e logic, sa bifurci firul maro (mov) in doua si sa legi pe ambele semnalizari e ca si cum ai lega firul semnalizarilor intre ele si se intampla ce spuneam mai sus.

    • Adica ai legat firul maro si la a9? Eu l-am lasat doar pe a8 si le-am legat pe amandoua la el si se aprinde doar o parte..pana la urma nu ma deranjeaza foarte tare..

      • L-am legat la ambele si cand semnalizez se aprind ca avarii, asa ca l-am lasat legat doar la semnalizarea din stanga. Nici pe mine nu ma deranjeaza prea tare dar ar fi fost mai frumos sa mearga la amandoua.

      • Adevarat, poate cineva totusi are o rezolvare. Ms de indrumari dealecasei si ciubotaru sorin !

    • Da, e corect. Posibil ca voi sa nu aveti PNI 288 deoarece alarma mea a venit cu diode montate pe fiecare fir ce se bufurca din cel mov, de aceea la mine merge. Bifurcatia e izolata cu un tub termocontractil si am crezut ca sunt doar firele legate.
      Din cate am citit, exista trei variante de rezolvare a problemei:
      – montarea a doua diode 1N4001, cate una pe fiecare fir ce pleaca de la bifurcarea firului de lumini parcare (maro in cazul vostru) al modulului, spre UCH, cu polaritatea catre UCH;
      – legarea firului respectiv pe luminile de pozitie, in cazul acesta se vor aprinde intermitent pozitiile;
      – legarea firului la butonul de avarii cu un releu intercalat.
      Asta e ce am citit fugitiv astazi, revin sambata cu amanunte sau corecturi.
      Numai bine!

      • Dacă îmi poți marca firul de la poziții.. ca sa nu îl iau pe încercate sa îmi Mao sara vreun airbag in nas

      • Nu am gasit decat varianta de a lega in maneta de lumini, Este un fir (rosu sau verde, depinde de model) care atunci cand pui pozitiile o sa dea 12V.
        Acum vezi care e mai simplu, sa demontezi maneta sau sa pui diodele.

      • Da, merci frumos! Seara faina!

      • Modulul PNI are cele doua fire mov cu acel tub, doar ca la modulul uch nu avem 2 fire ci decat unul maro.

      • E posibil sa nu fi inteles eu, la modulul uch nu am fir decal la A8 (maro), iar la A9 pauza, la modul am 2 fire mov sa leg unul de A8 iar celalalt ?

      • La PNI e simplu, legi cele doua fire mov unul la A8 si unul la A 9. Firul maro din discutie este de la alt tip de inchidere. Difera culorile un functie de model, importanta e schema.

  5. Am inteles asta doar ca eu din a9 nu imi iese nici un fir…si le-am legat pe amandoua de a8 ,,o sa il desfac din nou astazi si revin.

  6. Am rezolvat era greseala mea !


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: