Tutorial montare inchidere centralizata PNI 288 pe Logan

Deoarece, cheia cu butoane de la Logan nu mai este, am cumparat un modul de inchidere centralizata pentru a putea inchide – deschide usile de la distanta.

A costat in jur de 70 Ron, contine modulul, conectori cu cabluri, sigurante fuzibile, instructiuni de montaj.

Am cautat destul de mult informatii pe internet si nu am gasit nimic ”mura-n gura”, ba chiar unele informatii contradictorii m-au determinat sa sap si mai mult. In final, dupa ce am inteles cum functioneaza mi-am dat seama ca este destul de simplu de montat.

O sa descriu in cateva cuvinte etapele parcurse.

Scule: cheie fixa 10 pentru deconectare borna baterie, torx 20 pentru UCH, cleste dezizolat, letcon, flux, cositor, banda izolatoare, fasete.

Prima problema intalnita a fost localizarea UCH la Logan (acolo se conecteaza tot). Dupa ce am desfacut capacele de la volan si partea de jos a bordului degeaba, l-am gasit in alta parte. Se afla sub bord, deasupra pedalei de ambreiaj. Pozitia nu e tocmai comoda, cu picioarele afara, intins pe spate, capul bagat pana langa pedale. Acolo este un capac flexibil prins de bord cu popnituri de o latura si cu doi braduleti de cealalta latura.

Pozitionare UCH Logan:

20160829_113821

Este fixat in partea de sus (pozitia din foto) cu un surub si jos are doua gheare.

20160827_173939

Etapele pe scurt:

  • se scot cei doi braduleti de la capacul ce acopera UCH;
  • demontare borna – si apoi +  de la baterie;
  • demontare UCH;
  • scoatere conectori din UCH: cel alb are doua cleme laterale ce trebuiesc apasate, apoi se trage afara, cel negru are un clips ce se apasa, apoi se da peste cap clapeta neagra;

20160827_174105 20160827_174120

 

  • se scoate modulul, conectorul cablat din cutie;
  • firul negru, cel galben si galben-negru se leaga impreuna – reprezinta masa, minusul. Eu am dezizolat pe cel negru la un sfert de capat, fara a-l taia si am legat si lipit pe celelalte doua de portiunea dezizolata;

20160827_173820

 

  • fire de care nu avem nevoie: portocaliu, portocaliu-negru si roz (eliberare portbagaj – trebuie actuator  – optional) , se izoleaza si se faseteaza;

20160827_173812

  • firele pe care le vom conecta: prelungirea lui negru pe care am legat galben si galben-negru (masa, -12v), rosu (+12V), doua fire mov (semnalizare stanga – dreapta), alb si alb-negru (inchidere-deschidere usi);

20160827_173918

  • denumire mufe UCH: PI si EHI;

UCH

  • mufa PI are doua randuri: sus A1….A9 si jos B1….B4. Noi o sa folosim firul de la A1 (negru, masa) si A3 (rosu, +12V) pentru alimentare si firele mov legate la A8 si A9 (semnalizare standa dreapta, daca vreti sa localizati masina in parcare si confirmare luminoasa inchidere-deschidere);
  • mufa EHI este formata din doi conectori care se scot prin declipsare si glisare (scoatem doar pe cel cu pinii 8A – deschidere usi si 17 A – inchidere usi adica conectorul maro, pentru a localiza cu precizie pozitia si culoarea pinilor). Ordinea pinilor se vede in imaginea de mai jos;

20160827_175125 20160827_180444

  • am optat pentru dezizolarea cablurilor cu cleste special fara a le taia, infasurare, lipire cu cositor, izolare cu banda, fasetare. Deoarece mufa modulului are contacte aparente, le-am izolat si pe acestea cu banda;

20160827_181143 20160827_183310 20160827_184110

 

 

 

 

 

 

 

 

  • se reconecteaza PI si EHI, monteaza UCH;
  • am scos antena prin compartimentul sigurantelor si am bagat-o sub cheder (pentru un semnal mai bun – bate foarte mult);

20160827_184257

  • am bagat modulul impreuna cu cablurile fasetate deasupra UCH, este un loc gol acolo;
  • se monteaza bornele bateriei inapoi.

Schema:

Uch

 

 

The URI to TrackBack this entry is: https://dealecasei.wordpress.com/2016/08/29/modul-inchidere-centralizata-pni-288-montata-pe-logan/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

